pl
pl

Zajęcia zdalne z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Teams

Wykłady i część ćwiczeń realizowane są metodą zdalną, z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Teams. 

Laboratoria i ćwiczenia praktyczne, przygotowujące do zawodu, są realizowane w siedzibie Uczelni, w pracowniach specjalistycznych, w grupach od 6 – 15 osób.

Każdy student Uczelni zostaje przeszkolony z obsługi aplikacji Microsoft Teams.

To rozwiązanie, zapoczątkowane podczas pandemii, przypadło do gustu zarówno naszym studentom jak i wykładowcom.

Wykłady online

Opinie studentów

Jesteśmy bardzo zadowoleni z nauczania w formie online. Dało nam to możliwość nie przerwania nauczania w okresie pandemii. Bardzo spodobał nam się ten sposób udziału w zajęciach, ponieważ wykładowcy podchodzili do nas indywidualnie, a zajęcia były prowadzone bardzo ciekawie i w miłej atmosferze. Uczelnia stanęła na wysokości zadania pod względem technicznym i była bardzo pomocna, jeżeli ktoś miał jakikolwiek problem. Uważamy, że ten sposób nauczania daje nam dużą oszczędność czasu, ponieważ wiele osób z nas dojeżdża spoza okolic Bielska-Białej. Dziękujemy uczelni za tak udany i życzliwy sposób nauczania.

Jestem studentką, którą pandemia zatrzymała w Anglii. Oferta dydaktyczna BWS im. Tyszkiewicza, realizowana z zastosowaniem kształcenia na odległość, jest bardzo interesująca. Uczelnia sukcesywnie wprowadza nowoczesne i zaawansowane technologicznie metody kształcenia, w tym również zajęcia w formie online prowadzone w formule wideokonferencji, czatów, czy forów dyskusyjnych. Taka metoda kształcenia świetnie sprawdziła się w czasie pandemii; dzięki temu mogliśmy bez przeszkód kontynuować zajęcia. Jest to również duże udogodnienie dla osób dojeżdżających na zajęcia w Uczelni z daleka, na przykład z zagranicy. Pod względem jakości kształcenia, zajęcia w formie online nie różniły się niczym od zajęć stacjonarnych, były przygotowane i realizowane na bardzo wysokim poziomie. Kontakt z wykładowcami podczas zajęć online, a także poza zajęciami, był bardzo dobry. Uważam, że nauka z zastosowaniem metod kształcenia na odległość to naprawdę świetna i nowoczesna oferta, która doskonale sprawdzi się zarówno podczas wykładów dla dużej grupy studentów, jak i w przypadku indywidualnych zajęć w małych grupach.

Zajęcia online okazały się̨ strzałem w dziesiątkę̨. Nie tylko zrealizowaliśmy planowany materiał, ale również̇ zrobiliśmy to bez wychodzenia z domu i nie traciliśmy czasu na dojazd. Ciekawe współczesne rozwiązanie, które zdało egzamin w tych trudnych czasach śpiewająco.

Moim zdaniem zdalne nauczanie jest bardzo przydatnym narzędziem i bardzo ciekawym doświadczeniem. Pomimo różnych sytuacji, które uniemożliwiają nam spotkania na zajęciach fizycznie, nie odbiera nam to możliwości kontynuowania nauki. Możemy brać czynny udział w zajęciach, będąc w domu, ogrodzie lub w trasie i jest to dobry sposób, żeby lepiej łączyć nasze obowiązki.

Cała sytuacja, która nas dotknęła, nie była łatwa. Zarówno studenci jak i władza uczelni, wykładowcy stanęli przed nie lada wyzwaniem jakim była praca, nauka zdalna. Moja pierwsza myśl – jak to będzie? Egzaminy, projekty, konsultacje przez Internet? Byłam przerażona. Rzeczywistość okazała się zupełnie inna. Wykładowcy oraz profesorowie dbali o kontakt mailowy oraz telefoniczny. Każdy nowy materiał był przejrzyście opisany i wytłumaczony. Zajęcia na Zoom lub innych platformach znacznie ułatwiały pracę. Każde zajęcia były fachowo przygotowane, by w jak najlepszy sposób przekazać wiedzę studentom. W mojej opinii wykładowcy, jak i studenci, stanęli na wysokości zadania w tych trudnych czasach. Wielkie gratulacje, a zarazem podziękowania należą się Pani Profesor Joannie Łodzianie, która zawsze z dbałością o szczegóły przygotowywała zajęcia. Każdy napotkany problem szybko rozwiązywała oraz dbała o dobro studentów. W imieniu grupy – dziękuję!

Marzec był dla Nas bardzo trudnym miesiącem, ogłoszono COVID, przerwę od zajęć dydaktycznych, która nie ułatwiała Nam – studentom III roku, zadania związanego z pracą dyplomową. Na szczęście uczelnia zdecydowała się na nauczanie zdalne, które rozświetliło Nam „drogę” w tym trudnym czasie. Większość wykładowców bardzo solidnie podeszła do takiej formy nauczania, mimo, że dla niektórych była to nowość – tak jak i dla Nas. Patrząc na fakt, że nikt nie był przygotowany na taki rozwój wydarzeń, oceniam wysoko postawę, motywację oraz wyrozumiałość wykładowców.

Wykłady online

Opinie wykładowców

Pozytywne aspekty wypływające z nauczania metoda online – przedmiot Seminarium Dyplomowe Wykorzystywane platformy do nauczania zdalnego – Moodle, Zoom.us , poczta e-mail Zalety to: indywidualizacja procesu nauczania to większa skuteczność kształcenia; tempo i sposób przekazywania i weryfikacji wiedzy dostosowany do indywidualnego tempa nauki i pracy twórczej Studenta; Student jest zachęcany do samodzielnego zdobywania i pogłębiania wiedzy, pracuje samodzielnie, w czasie spotkania może, przy wsparciu Wykładowcy nanosić korekty na prezentowany materiał. Wykładowca może wykorzystać różne formy prezentacji materiałów informacyjnych i dydaktycznych co zwiększa zainteresowanie tematem.

Nauczanie i uczenie się z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, przy właściwie przyjętej formule i przemyślanym sposobie prowadzenia zajęć, w tym doborze różnorodnych metod, technik, narzędzi, aplikacji, to dzisiaj znaczący element skutecznego i efektywnego kształcenia. I nie tylko w relacji do osiągniętych efektów uczenia się, ale także nabywania kompetencji komunikacyjnych, relacyjnych w szerokim ujęciu. Doświadczenie pokazuje, że obecnie wzrasta znaczenie tych kompetencji i stanowią one niezbędną umiejętność nawiązywania i kształtowania kontaktów w biznesie, środowisku pracy, współpracy z kontrahentami oraz klientami. Ponadto także budowania własnej marki, jej tożsamości i nie tylko biorąc pod uwagę zdolność posługiwania się narzędziami, ale także kulturę zachowań w środowisku wirtualnym. To wskazuje, że dochodzi dodatkowe kryterium ewaluacji kompetencji. I dlatego również poprzez taki pryzmat dzisiaj należy patrzeć na dobrze przygotowanego do zawodu i pracy absolwenta uczelni.